Monday, July 4, 2011

Tradisi Fitnah



  1. Rasulullah pernah bersabda bahawa kota Contantinople bakal ditakluk oleh umat Islam dengan menyatakan" rajanya sebaik-baik raja yang akan menakluk kota tersebut bersama-sama tenteranya yang sebaik-baik tentera".
  2. Setelah hampir 800 tahun sabda nabi, maka Sultan Muhammad al-Fatih berjaya menumbangkan empayar Byzantine atau juga dikenali sebagai Rom Timur dan seterusnya menakluk Constantinople dan berjaya menembusi kota yang kebal ini dan ditukar kepada nama Islambol.
  3. Sabda Rasulullah amat tepat sekali, bersesuaian dengan mukjizat Allah kepada baginda yang meramalkan sesuatu kejadian masa depan dengan tepat.
  4. Malah, catatan sejarah juga membuktikan Sultan Muhammad al-Fateh seorang yang warak dan berilmu. Beliau dikatakan tiadak pernah meninggalkan solat fardu berjemaah, solat sunat rawatib dan juga solat tahajud seumur hidupnya.
  5. Namun, beliau tiadak lari daripada menjadi mangsa fitnah sarjana barat, yang kononnya beliau juga seorang homoseksual yang pernah meminta seorang bangsawan Kristian menyerahkan anak lelakinya yang tampan berumur 14 tahun sebagai bahan untuk memuaskan nafsunya.
  6. Adalah fitnah semata-mata, fakta yang dikemukakan oleh sarjana barat yang sentiasa cemburu dan sebagai seorang Muslim kita wajib mempercayai sabda Nabi Muhammad daripada mempercayai serangan fitnah sarjana barat.
  7. Walaubagaimanapun, kaedah memfitnah seseorang tokoh dengan mengaitkan dengan masalah moral telah menjadi ikutan dalam permainan politik moden termasuk di Malaysia.
  8. Sedangkan Sultan Muhammad alFateh boleh difitnah sebegitu, inikan pula Dato' Seri Anwar Ibrahim yang telah melakukan kesilapan besar dalam hidupnya dengan menyertai UMNO.
  9. Walaupun beliau mendakwa ingin mencuci UMNO dari dalam, tetapi adalah mustahil hendak mencuci tong najis yang mana orang tidak akan berhenti berak didalamnya, sehinggakan orang yang nak mencuci turut sama terpalit kotoran najis tersebut.

2 comments:

  1. Kita umat akhir zaman...begitulah keadaannya. Cuma....tanya pada diri kita...jalan mana yang kita pilih. Dajal2 kecil berkeliaran di atas muka bumi

    ReplyDelete
  2. Kekal dalam jamaah....InsyaAllah selamat... Berjuang kita demi Islam.........

    ReplyDelete